close

(02)Sweet Nothing_ver_Calvin Harris _(feat. Florence Welch)


You took my heart and you held it in your mouth

你奪走了我的心緊咬在自己嘴中
And     With a word all my love came rushing out

還有     你從一個滿是我愛的世界中奔出
And     Every whisper it's the worst, emptied out by a single word

還有     所有耳語都告訴我這是錯誤的清空一個無勞空虛的歌詞中
There is a hollow beat now.
這是一個無用的節拍


So I put my faith in something I know, I'm living on such sweet nothing,

所以我將我的承諾放在我知道的某事之中,我活在一個如此甜蜜的空虛中

But I'm trying to hope with nothing to hold, I'm living on such sweet nothing.

但是我試著期望什麼都沒有的空中,我活在一個如此甜蜜的空虛中

And it's hard to love, And it's hard to love,

我很努力的去愛,我很努力的去愛

When you're giving me such sweet nothing, Sweet nothing, Sweet nothing, You're giving me such sweet nothing.
當你給了我這個如此甜蜜的空虛,甜蜜的空虛,甜蜜的空虛,你給了我一個如此甜蜜的空虛


It isn't easy for me to let it go

讓事情就這麼過去對我來說是如此簡單的一件事
Cause    I swallow every single word

因為我嚥下了所有的歌詞

And     Every whisper, every sigh
還有所有耳語,所有嘆息

it swept this heart of mine.    And there is a hollow beat now.
那清除了我的心中的自己與那裡現在的無用節拍

So I put my faith in something I know, I'm living on such sweet nothing,

所以我將我的承諾放在我知道的某事之中,我活在一個如此甜蜜的空虛中

But I'm trying to hope with nothing to hold, I'm living on such sweet nothing.

但是我試著期望什麼都沒有的空中,我活在一個如此甜蜜的空虛中


And it's hard to love, And it's hard to love,

甜蜜的空虛甜蜜的空虛
When you're giving me such sweet nothing, Sweet nothing,    Sweet nothing,

當你給了我一個如此甜蜜的空虛甜蜜的空虛甜蜜的空虛
You're giving me such sweet nothing.
你給了我一個如此甜蜜的空虛
And it's not enough    To tell me that you care,

這還不夠告訴我你所在乎的
When       We both know the Words are empty air.

當著我們都知道這個詞彙如此空虛如空氣一般

You Give Me Nothing!
你什麼都沒有給我
Uoooh    Uoooh    Uoooh

喔~      喔~      喔~

Nothing!
什麼都沒有!
Uoooh    Uoooh    Uoooh

喔~      喔~      喔~
Sweet Nothing
甜蜜的空虛
Uoooh    Uoooh    Uoooh

喔~      喔~      喔~
Sweet Nothing

甜蜜的空虛




()わり》

日文歌詞來源:魔鏡歌詞網>>>中文歌詞是我自己翻譯的。

日後我會更新一些喜歡的歌的歌詞,正在嘗試練習翻譯中,有什麼疑問也可以留言喔~

最後一個小叮嚀,文章請勿隨意轉載(有人會轉載嗎?XD),感謝~

arrow
arrow

    soochow1973 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()